Főoldal : Räikkönen az élen tartotta a Ferrarit Spában |
Räikkönen az élen tartotta a Ferrarit Spában
2007.07.13. 19:13
Két győzelem után Kimi Räikkönen a Spa-Francorchamps-i teszt zárónapján is a tabella élére repítette a Ferrarit, megelőzve Robert Kubica BMW-jét és Fernando Alonso McLarenét.
Kimi Räikkönen az élen tartotta az előzőleg Felipe Massa keze alatt is hasonló eredményt produkáló Ferrarit a Spa-Francorchamps-i teszt csütörtöki zárónapján.
Az Ardennek hírhedt időjárása ezúttal megkímélte a csapatokat, habár az éjjeli eső miatt kezdetben nyirkos pálya a borús égbolt alatt csak délre száradt fel tökéletesen.
Az ebédszünet után azonban már akadálytalanul körözhettek a pilóták, akik közül Räikkönen abszolválta a leggyorsabban az átépített, 7003 méter hosszú aszfaltcsíkot, miközben Ferrarija ideális beállításait tökéletesítette, és új alkatrészeket értékelt az F2007-esen.
A finn 1:47.042-es etalonjához Robert Kubica került a legközelebb, miközben igyekezett behozni a BMW tegnapi váltóhibája miatt elvesztegetett edzésidőt.
A McLaren-es Fernando Alonso a harmadik leggyorsabb kört érte el, de lemaradása Räikkönennel szemben már 0.603 másodpercre rúgott. A MP4-22 beállításait csiszolgató világbajnok programja elsősorban a felfüggesztésre irányult. Szerelői motorcserével töltötték az ebédszünetet, de az ominózus Mercedes-erőforrásnak egyébként is lejárt az élettartama.
Alonsót Mark Webber követte a tabellán, pedig az ausztrál csak 44 körrel tudta segíteni a Red Bull tesztprogramját. Webber délelőtt a gumifalba csúszott a nedves pályán, megrongálva az RB3 szárnyait, és bár a csapatnak sikerült helyrepofozni a járgányt, este újabb 50 percnyi edzésidőt vesztettek el egy olajhűtő-probléma miatt.
Az ötödik helyre a Renault új aerodinamikai megoldásait tesztelő Giancarlo Fisichella zárkózott fel. Bár az olasz alatt egyszer megállt az R27, az istálló tesztcsapatát irányító Christian Silk elégedetten érdekelte a Renault belgiumi gyakorlását, amiben Fisichella előtt Nelsinho Piquet és Heikki Kovalainen is segédkezett.
"Mindhárom pilótánk tesztelte az autót, és mindannyian elégedettek voltak a viselkedésével" - jelentette ki a brit mérnök. - "Kivétel nélkül kiegyensúlyozottnak és kiszámíthatónak találták, ami pozitívum. Bár az időjárás miatt nem fejeztük be a programunkat, a lényeges elemeket kipipáltuk."
Fisichellához hasonlóan a Williams versenyzője, Alex Wurz is elszenvedett egy apróbb műszaki hibát, de az osztrák így is megelőzte a gyári Toyotát vezető Jarno Trullit, aki a TF107 felfüggesztésének és az aero-csomagjának tesztelése mellett a rajtokat gyakorolta.
Mögöttük a Champ Car háromszoros bajnoka, Sebastien Bourdais iratkozott fel a tabellára, aki a Toro Rosso volánjánál ismét megelőzte három riválisát, köztük a Super Agurit vezető Takuma Satót és a hondás Rubens Barrichellót.
A zárónap leglassabbjának Christian Klien bizonyult, aki a Honda engedélyével a Spykert tesztelte. A holland gárda a napokban vált meg versenyzőjétől, Christijan Alberstől, akinek helyére a fiatal osztrák is esélyes.
Klien este kifejtette: "Természetesen időbe telik, amíg az ember megszokik egy új csapatot, új autót és új ülést, de nagyszerű emberek dolgoznak itt, így azonnal otthon éreztem magam. Sok kört tettünk meg, habár ma elsősorban arra koncentráltam, hogy megszokjam a motor és a váltó működését. Ez jól sikerült, az autóban van potenciál, és élveztem a tesztnapot. Még egyszer köszönöm a Hondának a lehetőséget."
|
|
Tesztek - 3. nap |
Spa-Francorchamps |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyszín: |
Spa-Francorchamps, Belgium |
|
|
|
Időpont: |
2007. július 12., csütörtök |
|
|
|
Pályahossz: |
7003 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 12-16 fok, aszfalt: 14-25 fok) |
|
|
|
Körrekord: |
K. Räikkönen (McLaren), 2004. |
1:44.701 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
|
|
|
1. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
B |
1:47.042 |
235.523 |
|
|
69 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
B |
1:47.265 |
235.033 |
0.223 |
0.223 |
78 |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
McLaren-Mercedes |
B |
1:47.645 |
234.203 |
0.603 |
0.380 |
75 |
|
4. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
B |
1:47.699 |
234.086 |
0.657 |
0.054 |
44 |
|
5. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
B |
1:47.724 |
234.031 |
0.682 |
0.025 |
76 |
|
6. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Toyota |
B |
1:48.437 |
232.493 |
1.395 |
0.713 |
76 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:48.491 |
232.377 |
1.449 |
0.054 |
76 |
|
8. |
|
Sebastien Bourdais |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
B |
1:48.585 |
232.176 |
1.543 |
0.094 |
91 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri-Honda |
B |
1:48.610 |
232.122 |
1.568 |
0.025 |
99 |
|
10. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
B |
1:48.704 |
231.922 |
1.662 |
0.094 |
81 |
|
11. |
|
Christian Klien |
AUT |
Spyker-Ferrari |
B |
1:49.119 |
231.040 |
2.077 |
0.415 |
63 |
|
|
|
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0076 mp.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1:47.042 |
- (2.077) - |
1:49.119 |
| |
| |
|
|
A csapatok rangsora a legjobb köridejeik szerint |
|
Csapat |
Legjobb |
Dif |
Átlag |
Dif |
Gy |
Dif |
L |
1 |
Ferrari |
1:47.042 |
0.000 |
1:47.042 |
0.000 |
RAI |
|
|
2 |
BMW |
1:47.265 |
0.223 |
1:47.265 |
0.223 |
KUB |
|
|
3 |
McLaren |
1:47.645 |
0.603 |
1:47.645 |
0.603 |
ALO |
|
|
4 |
Red Bull |
1:47.699 |
0.657 |
1:47.699 |
0.657 |
WEB |
|
|
5 |
Renault |
1:47.724 |
0.682 |
1:47.724 |
0.682 |
FIS |
|
|
6 |
Williams |
1:48.437 |
1.395 |
1:48.437 |
1.395 |
WUR |
|
|
7 |
Toyota |
1:48.491 |
1.449 |
1:48.491 |
1.449 |
TRU |
|
|
8 |
Toro Rosso |
1:48.585 |
1.543 |
1:48.585 |
1.543 |
BOU |
|
|
9 |
Super Aguri |
1:48.610 |
1.568 |
1:48.610 |
1.568 |
SAT |
|
|
10 |
Honda |
1:48.704 |
1.662 |
1:48.704 |
1.662 |
BAR |
|
|
11 |
Spyker |
1:49.119 |
2.077 |
1:49.119 |
2.077 |
KLI |
|
| |
Jelmagyarázat:
- Legjobb: A csapat legjobb körideje
- Dif: A legjobb köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Átlagos: A csapat átlagos körideje
- Dif: Az átlagos köridő lemaradása az absz. legjobbtól
- Gy: A csapat leggyorsabb pilótája
- Dif: A leggyorsabb és leglassabb közötti különbség
- L: A csapat leglassabb pilótája
|
|